Importanța zincului pentru organismul uman

485

Zincul reprezintă un mineral esențial pentru organismul uman, dar și pentru alte forme de viață. Acesta poate fi regăsit în anumite alimente sau se poate administra sub formă de suplimente alimentare. Descoperă în cele ce urmează importanța zincului pentru organismul uman.

Rolul zincului în organism

Zincul se regăsește la nivelul organismului în țesuturi, oase și organe interne, contribuind la buna funcționare a organismului, susține funcția cognitivă, este benefic în caz de prostată, ajută la reducerea depunerilor de colesterol și participă la sinteza insulinei.

1. Importanța zincului pentru imunitate

Zincul ajută la activarea celulelor T ce sunt responsabile de funcționarea optimă a sistemului imunitar și de procesul de diviziune celulară, fiind utilizat în caz de răceală pentru a reduce simptomele asociate și inflamațiile de la nivelul mucoasei nazale. De asemenea, un nivel scăzut de zinc poate crește riscul de apariție al infecțiilor.

2. Zincul protejează celulele de stresul oxidativ

Zincul protejează celulele de stresul oxidativ

Datorită proprietăților sale antioxidante, zincul luptă împotriva radicalilor liberi, compuși nocivi pentru organismul uman care ajută la accelerarea procesului de îmbătrânire și favorizează apariția numeroaselor probleme de sănătate. slăbind astfel organismul.

3. Importanța zincului pentru fertilitate

Zincul este extrem de important pentru fertilitate. Pe de o parte, ajută în procesul de ovulație la femei, iar pe de altă parte susține producerea de material seminal și testosteron la bărbați. De asemenea, acesta ajută la inhibarea enzimei care convertește testosteronul în estrogen și astfel asigură menținerea unor cantități mari de testosteron.

4. Importanța zincului pentru diviziunea celulară

Importanța zincului pentru diviziunea celulară

Zincul este extrem de important pentru funcționarea normală a celulelor și contribuie la diviziunea celulară, iar lipsa sa poate afecta acest proces.

5. Zincul susține vederea bună

Zincul este extrem de important pentru vedere deoarece ajută la transportul vitaminei A în sânge. Această vitamină este responsabilă pentru sinteza rodopsinei, pigmentul vizual esențial pentru vederea pe timp de noapte sau în lumină slabă.

6. Importanța zincului pentru piele, păr, unghii și oase

Zincul contribuie la menținerea sănătății pielii, părului, a unghiilor și a oaselor. Acest mineral ajută la stimularea regenerării pielii, ajutând la grăbirea vindecării rănilor și arsurilor. De asemenea, este utilizat în cremele pentru iritații și erupții cutanate, inclusiv în produsele de îngrijire a pielii bebelușilor. În plus, ajută la fortificarea părului, oaselor și unghiilor.

7. Zincul este esențial pentru metabolizarea normală a nutrienților

Zincul este esențial pentru metabolizarea normală a nutrienților

Zincul este deosebit de important atât pentru sinteza, cât și descompunerea nutrienților precum carbohidrații, proteinele, lipidele și acizii nucleici.

Ce alimente conțin zinc?

Zincul poate fi regăsit într-o mulțime de alimente:

  • carne de porc, vită, oaie, miel sau pui
  • produse lactate și ouă
  • legume (broccoli, ciuperci, cartofi, varză, morcovi, salată verde, dovleac, sfeclă, usturoi)
  • fructe (ananas, mango, căpșuni, portocale, banane, caise)
  • fructe oleaginoase (caju, arahide, migdale, alune, fistic, nuci, semințe de dovleac)
  • pește și fructe de mare (somon, sardine, ton, homar, scoici, crab, midii)

Doza zilnică recomandată de zinc

Doza zilnică recomandată de zinc depinde de organism astfel:

  • bebeluși până la 6 luni – 2 mg pe zi
  • bebeluși între 7 şi 12 luni – 3 mg pe zi
  • copii între 1 şi 3 ani – 3 mg pe zi
  • copii între 4 şi 8 ani – 5 mg pe zi
  • copii între 9 şi 13 ani – 8 mg pe zi
  • adolescenţi între 14 și 18 ani – pentru fete 9 mg pe zi, iar pentru băieți 11 mg pe zi
  • adulți – pentru femei 8 mg pe zi, iar pentru bărbați 13 mg pe zi
  • femei gravide – 11 mg pe zi
  • femei care alăptează – 12 mg pe zi

Cum se manifestă deficitul de zinc?

Cum se manifestă deficitul de zinc

Printre simptomele deficitului de zinc se enumeră:

  • imunitate scăzută
  • diaree acută
  • căderea părului
  • modificări ale gustului
  • încetinirea creșterii
  • vindecarea lentă a rănilor
  • probleme cu vederea

Care sunt semnele excesului de zinc?

  • durere abdominală
  • diaree
  • ameţeală
  • stare de greață sau vomă
  • transpiraţie abundentă
  • slăbiciune
  • respiraţie anevoioasă

Consumă zinc pentru sănătatea ta!

Echipa Plantevo îți recomandă următoarele produse.

Join the Conversation

  1. toata lumea are nevoie de zinc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close
Plantevo.ro © Copyright 2020. All rights reserved.
Close